Index domy i mieszkania wg mojego postrzeganiaużywane Vademecum WOS Operon używane części mercedes szczecin używaną Gitara akustyczna Epiphone używane radia samochodowe Lublin używane Auto szyby Poznań używane części do BMW mazowieckie używane Noże elektryczne do kebaba
  • jakie mam szanse zostac instruktorem fitnessu
  • rt2460 sterowniki wpa2
  • vihuela
  • arthur balfour
  • wozek z hot dogami forum
  •  

    domy i mieszkania wg mojego postrzegania

    Temat: Zasady działu- proszę przeczytać!
    W tym dziale będziemy poruszać zagadnienia dotyczące:
    - mechaniki wszelkiej maści maszyn rolniczych , samobieżnych, "doczepianych" i ciągników rolniczych i osprzętu do nich,
    - maszyn i mikrociągników ogrodniczych
    - maszyn typu "Sam",
    - elektrotechniki w/w maszyn,
    - technologii napraw i eksploatacji maszyn i urządzeń używanych w rolnictwie,
    - źródeł zaopatrzenia w części zamienne i eksploatacyjne do sprzętu rolniczego/ogrodniczego, nietypowego, obecnie już nieprodukowanego czy pochodzącego z produkcji jednostkowej,
    - modyfikacji i udoskonaleń oraz przeróbek poprawiających wydajność czy ekonomię działania.

    Jednocześnie proszę o przestrzeganie następujących zasad:

    - porady czy posty z opisem naprawy/przeróbki w sposób mogący zagrozić użytkownikowi lub osobom postronnym, wbrew zasadom BHP i ochrony P.Poż spowodują wyciągnięcie surowych konsekwencji regulaminowych wobec autora(-ów),
    - nie zamieszczamy postów z których wynika jednoznacznie że autorowi się nudzi , tj. odnośnie montowania sprzętu audio czy dodatkowego, zbędnego kolorowego oświetlenia (nie dotyczy np. sygnalizacji awarii),
    - przed założeniem nowego tematu proszę sprawdzić czy temat nie był poruszany za pomocą wyszukiwarki lokalnej bądź globalnej,

    Ponadto z racji powierzenia mi opieki nad tym działem, w miarę jego rozwoju ogłoszenie to będzie uaktualniane, tak aby utrzymać przejrzystość działu.
    Proszę także o raportowanie wątków znajdujących się w innych działach, a merytorycznie pasujących tutaj, będziemy przenosić.
    Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1374434.html



    Temat: Kupilem Case 695
    Witam Szanowna Brac rolnicza i nie tylko :)

    Na wstępie chciałem sie przywitać, gratulując użytkownikom tak zacnego Forum.
    Napisze po coś o sobie.
    Moja przygoda z rolnictwem trwa od wczesnej młodości . Moj ojciec urodzony i wychowany we wspaniałym mieście Zamość ,jako mieszczuch w latach 70 postanowił przenieść sie na wies!! :lol:
    W tych czasach tendencja była raczej odwrotna większość wolała wyjechać ze wsi do miasta.
    Lata bumu Gierkowskiego i pomoc mojego dziadka (teścia) pozwoliły wybudować szklarnie. I tak do dnia dzisiejszego rodzice od 2 hektarow dorobili sie sporego gospodarstwa ogrodniczego + 15h pola.
    Szklarnia oczko w głowie rodziców a ja od 15 roku życia na nieśmiertelnej C330 obrabiałem pole,pod pilnym okiem ojca siejąc zboża trawy i rzepak Tak sielanka do czasu aż teściowa zdała następne 15h pola!!.
    Ciężko to określić ,ale na jesień zostałem z 30h pola do obrobienia i dwoma C330. Inwestycje powzięte na rozbudowę szklarni nie pozwoliły na zakup niczego innego, jak uzywany ciągnik.
    Włosy mi dęba stawały jaki ciągnik kupic. Obracalem sie raczej w kręgach ogrodniczych.No ale cóż,musze cos kupic
    John Deere hym... jakoś nie, bo to amerykaniec-takie myślenie człowiek czasem ma :rolleyes: Renault może.... Szukam ciągnika SAME nie wiem czemu trudno mi określić do tej pory, pewnie mi sie podobał!
    Moj sąsiad zakupił Case 856 XL.Bardzo mi sie case spodobały ,mimo jakiś animozji ze to chamerykaniec stałem sie posiadaczem Case 695 4WD z 1994r.poosto z pola od Francuza.
    Od lata służy mi dość dobrze poza małymi wyciekami na simeringach.
    Ciagam sobie plug 3 obrotowa lemkena , agregacik 2,2 metra-bo taki tylko mam sienniczek 3metry amazone.
    Reszta sprzętu pożyczam od dobrego sąsiada.

    Od niedawna dopiero zaczynam poznawać ten ciągnik i okazało sie ze na stronie www.konedata.net/Traktorit/caseih495.htm w opisie mojego modelu pisze ze ma 69 koni a munie w dowodzie i karcie ciągnika stoi 58KW a wiec wychodzi ze 80 koni. Poza tym nie zgadza sie pojemność silnika,bo mam większa oraz data produkcji. Na naszej ulubionej stronce z opisami ciągników produkcja tego ciągnika zakończyła sie w 93r.,a ten jest z 94 pierwsza rejestracja grudzień 95r.
    Szukałem na tej stronie silnika z innego modelu o podobnej pojemności i jak narzazie z miernym rezultatem.
    Moze ktoś z jest bardziej obeznany w tych sprawach.

    Pozdrawiam serdecznie nie będę przedłużał moich wypocin,zapraszam do dyskusji.
    FIRE.

    Źródło: agrofoto.pl/forum/index.php?showtopic=7955


    Temat: Potrzebuje rady/świadectwo na przewoz
    " />
    ">Treść art.13 i 14 rozporządzenia (WE) nr561/2006:

    Art.13

    1. O ile nie zagraża to osiągnięciu celów określonych w art.1, każde Państwo Członkowskie może wprowadzić wyjątki od przepisów art. 5-9 i uzależnić te wyjątki od spełnienia indywidualnych warunków na swoim terytorium lub, w porozumieniu z zainteresowanymi Państwami, na terytorium innego Państwa Członkowskiego, mające zastosowanie do następujących przewozów wykonywanych:

    a) pojazdami będącymi własnością organów publicznych, lub wynajmowanymi przez nie bez kierowcy, w celu wykonywania przewozów drogowych, które nie stanowią konkurencji dla prywatnych przedsiębiorstw transportowych;

    b) pojazdami używanymi lub wynajmowanymi bez kierowcy przez przedsiębiorstwa rolnicze, ogrodnicze, leśne, gospodarstwa rolne lub rybackie do przewozu rzeczy w ramach własnej działalności gospodarczej w promieniu do 100 km od bazy przedsiębiorstwa;

    c) ciągnikami rolniczymi i leśnymi używanymi w działalności rolniczej lub leśnej, w promieniu do 100 km od bazy przedsiębiorstwa, które jest właścicielem lub użytkownikiem takiego pojazdu;

    d) pojazdami lub zespołami pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 7,5 tony, używanymi:
    - przez operatorów świadczących usługi powszechne określone w art. 2 ust. 13 dyrektywy 97/67/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 15 grudnia 1997 r. w sprawie wspólnych zasad rozwoju rynku wewnętrznego usług pocztowych Wspólnoty oraz poprawy jakości usług (1) do dostarczania przesyłek w ramach usług powszechnych, lub
    - do przewozu materiałów, sprzętu lub urządzeń do użytku kierowcy w trakcie pracy. Pojazdy takie są używane wyłącznie w promieniu 50 km od bazy przedsiębiorstwa oraz pod warunkiem że prowadzenie takich pojazdów nie stanowi głównego zajęcia kierowcy;

    e) pojazdami poruszającymi się wyłącznie po wyspach o powierzchni nieprzekraczającej 2 300 km2 w strefach, które nie są połączone z resztą terytorium kraju mostem, brodem, lub tunelem przeznaczonym dla pojazdów silnikowych;

    f) pojazdami używanymi do przewozu rzeczy w promieniu 50 km od bazy przedsiębiorstwa, z napędem na gaz ziemny lub ciekły lub z napędem elektrycznym, o dopuszczalnej masie całkowitej, wraz przyczepami lub naczepami, nieprzekraczającej 7,5 tony;

    g) pojazdami używanymi do nauki jazdy i egzaminów w celu uzyskania prawa jazdy lub świadectwa kwalifikacji zawodowych, pod warunkiem że nie używa się ich do zarobkowego przewozu rzeczy lub osób;

    h) pojazdami używanymi w związku z odprowadzaniem ścieków, ochroną przeciwpowodziową, konserwacją urządzeń zaopatrujących w wodę, gaz i elektryczność, utrzymaniem i kontrolą dróg, zbieraniem odpadów z gospodarstw domowych i ich wywozem, usługami telegraficznymi i telefonicznymi, nadawaniem programów radiowych i telewizyjnych oraz wykrywaniem nadajników lub odbiorników radiowych lub telewizyjnych;

    i) pojazdami wyposażonymi w 10 do 17 miejsc siedzących, używanymi wyłącznie do niezarobkowego przewozu osób;

    j) specjalistycznymi pojazdami do przewozu wyposażenia cyrków i wesołych miasteczek;

    k) specjalnie wyposażonymi pojazdami szczególnego zastosowania, które w podstawowym zakresie służą celom edukacyjnym w czasie postoju;

    l) pojazdami używanymi do odbioru mleka z gospodarstw rolnych oraz odwożenia do nich pojemników na mleko lub produktów mlecznych przeznaczonych na pasze zwierzęce;

    m) specjalistycznymi pojazdami do przewozu pieniędzy oraz/lub przedmiotów wartościowych;

    n) pojazdami używanymi do przewozu odpadów lub tusz zwierzęcych nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi;

    o) pojazdami używanymi wyłącznie na drogach wewnątrz obiektów, takich jak porty, obszary międzyportowe oraz terminale kolejowe;

    p) pojazdami wykorzystywanymi do przewozu żywych zwierząt z gospodarstw na miejscowe targowiska i z powrotem lub z targowisk do miejscowych rzeźni w promieniu do 50 km.


    Co oznacza że pojazdy powyżej 7,5 ton ( nie dotyczy art.13) muszą być wyposażone w tachograf.
    Źródło: forum.prawojazdy.com.pl/viewtopic.php?t=21167


    Temat: pierwszy przegląd do rejestracji
    " />Może poniższy tekst Ci troszkę rozjaśni...:

    Tekst pochodzi z: „Serwis Motoryzacyjny” nr 3/listopad 2007 , Autor: Autor: Sylwester Murawski


    ">Badania Techniczne - Pojazdy czterokołowe lekkie i inne niż lekkie

    Od kilku lat na bezdrożach i pagórkach Polski pojawia się coraz więcej pojazdów nazywanych potocznie quadami. Na obszarze Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej pojazdy te noszą nazwę All Terrain Vehicl, czyli po prostu wszędołaz. Quad jest pojazdem o specyficznej konstrukcji, którą charakteryzują opony o obniżonym ciśnieniu, kierownica podobna do tej, jakiej używa się w rowerach i powinien być używany przez siedzącą na nim okrakiem osobę.
    Tyle określenia ogólne, a co na temat tych pojazdów znajdziemy w naszych przepisach prawnych dotyczących homologacji pojazdów?
    Rozporządzenie ministra infrastruktury z dnia 28 lipca 2005 r. (z późniejszymi zmianami) dotyczące homologacji typu pojazdów samochodowych mających dwa lub trzy koła, niektórych pojazdów samochodowych mających cztery koła oraz motorowerów, opublikowane w DzU z dnia 25 sierpnia 2005 r. w załączniku nr 1 ust. 2 pkt 1 i 2 wyróżnia dwie kategorie, które leżą w zakresie naszych zainteresowań.
    „2. Niniejsze rozporządzenie stosuje się również do pewnej grupy czterokołowych pojazdów samochodowych, które w zależności od cech określa się jako:
    1) lekkie pojazdy czterokołowe, których masa bez obciążenia nie przekracza 350 kg (kategoria L6e), nie wliczając w to masy akumulatorów w przypadku pojazdów elektrycznych, i których maksymalna prędkość konstrukcyjna nie przekracza 45 km/h oraz których:
    a) pojemność skokowa nie przekracza 50 cm³, w przypadku silnika z zapłonem iskrowym, lub
    b) maksymalna moc nie przekracza 4 KW, w przypadku innych silników ze spalaniem wewnętrznym, lub
    c) maksymalna moc jest nie większa niż 4 KW, w przypadku silnika elektrycznego
    Pojazdy te powinny spełniać wymagania techniczne stosowane dla motorowerów trójkołowych kategorii L2e, chyba że przepisy homologacji stanowią inaczej.
    2) pojazdy czterokołowe, inne niż lekkie, o których mowa w pkt. 1 lit. a, których masa bez obciążenia nie przekracza 400 kg (kategoria L7e; 550 kg dla pojazdów przeznaczonych do przewożenia towarów), nie wliczając w to masy akumulatorów w przypadku pojazdów elektrycznych, i których maksymalna moc użyteczna silnika nie przekracza 15 KW.
    Pojazdy te powinny spełniać wymagania techniczne stosowane dla motocykli trójkołowych kategorii L5e, chyba ze przepisy dotyczące homologacji stanowią inaczej.”
    Wiemy więc jakie przeznaczenie, jeśli chodzi o myśl konstrukcyjną, było wiodące i jakie warunki techniczne musi spełnić quad, jeśli ma uczestniczyć w ruchu rogowym na drodze publicznej.
    Dopełnieniem wiedzy na temat warunków technicznych omawianych pojazdów jest zapis zawarty w rozporządzeniu ministra infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. (z późniejszymi zmianami) w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia opublikowanym w DzU z dnia 26 lutego 2003 r. §3. ust. 10 pkt 2 i 4, który stanowi:
    „10. Dopuszczalna ładowność określona przez producenta dla pojazdów trzy- i czterokołowych nie może przekraczać w przypadku:
    3) pojazdu czterokołowego lekkiego - 200 kg
    4) pojazdu czterokołowego innego niż lekki:
    a) do przewozu rzeczy - 1000 kg
    b) do przewozu osób - 200 kg”

    Teraz nasza wiedza jest pełna i można się zastanowić nad praktyką stosowania przytoczonych zapisów prawnych.
    Stwierdzenie spełnienia warunków technicznych w przypadku pojazdów czterokołowych klasyfikowanych w kategorii L wymaga od diagnosty szczególnej staranności i zwrócenia uwagi na cechy konstrukcyjne.
    Opony stosowane w tych pojazdach są w ogromnej większości przypadków oponami niskociśnieniowymi o specyficznej rzeźbie bieżnika, przystosowującej je do warunków jazdy po nieutwardzonej nawierzchni.
    Niestety nie są również w wielu przypadkach spełnione wymagania techniczne dotyczące motorowerów i motocykli trójkołowych warunkujące ich dopuszczenie do ruchu na drodze publicznej.
    Spotkamy się również z przypadkami klasyfikowania tych pojazdów jako ciągniki rolnicze.
    Przypomnijmy sobie zapis zawarty w art. 2. pkt 44 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. „Prawo o ruchu drogowym” (z późniejszymi zmianami), który stanowi jak niżej:
    „44) „ciągnik rolniczy” - pojazd silnikowy skonstruowany do używania łącznie ze sprzętem do prac rolnych, leśnych lub ogrodniczych; ciągnik taki może być również przystosowany do ciągnięcia przyczep oraz do prac ziemnych;”
    Wskazanie ustawowe jest jednoznaczne i przeprowadzając pierwsze badanie techniczne quada należy się nim kierować, jak również zapisami zawartymi w DzU nr 32 z dnia 26 lutego 2003 r., zawierającym pod pozycją 262 rozporządzenie ministra infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia, które w §45 ust. 1 pkt 3 stanowi: „maksymalna prędkość konstrukcyjna ciągnika rolniczego i leśnego nie przekraczała o więcej niż 3 km/h wartości 40 km/h zmierzonej zgodnie z przepisami o homologacji pojazdów.”
    Jeśli badany pojazd nie ma określonej w homologacji prędkości konstrukcyjnej lub tej homologacji nie ma, to prędkość ta powinna być określona zgodnie z przepisami o homologacji. Innymi słowy, konieczne jest przy jej określaniu przestrzeganie procedury homologacyjnej.
    Należy pamiętać również o fakcie istnienia różnic dotyczących warunków technicznych obowiązujących w państwach UE i nie traktowania zapisów klasyfikujących pojazd w określonej kategorii w innym państwie jako obowiązujący na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.
    Pamiętajmy, że na terenie naszego państwa obowiązują nasze warunki techniczne określone w obowiązującym prawie.
    Diagnosta podczas badania technicznego ustala stan faktyczny również w odniesieniu do kategorii pojazdu poddawanego badaniu.
    Należy przyjąć, że ze względu na konstrukcję, zastosowanie i warunki techniczne, duża część quadów nie powinna być dopuszczona do ruchu po drogach publicznych, co oczywiście nie znaczy, że będą modele, które spełnią wszystkie warunki i będą mogły bezpiecznie uczestniczyć w ruchu drogowym.

    Autor: Sylwester Murawski

    Źródło: „Serwis Motoryzacyjny” nr 3/listopad 2007
    Źródło: quadzik.com/forum/viewtopic.php?t=2926